tirsdag 5. oktober 2010

Det mørkner..

Jeg elsker høsten. Tidlig mørkt, masse stearinlys, fyr på peisen og snart er det jul.. Ja ikke helt ennå, men snart.
Idag var jeg en tur innom bensinstasjonen, og der lå julemarsipanpølsene på disken. Vi skriver 5 oktober.. Man kunne ventet litt til, bare litt. 

Høsten bringer med seg masse deilig. Jeg skulle ønske jeg var glad i å plukke bær, men det er jeg virkelig ikke. En ting jeg elsker er å gå i skogen og plukke sopp. Tør kun å plukke kantareller og traktkantareller. I år har jeg ikke funnet så masse. Kantarellsteder er jo like hemlige som de største statshemligheter, men i fjor fant  vi masse. Legger derfor ut noen bilder fra fjorårets fangst.

Skogens gull..

Her er noen flere bilder fra fjor høst




En annen ting jeg elsker ved høsten er alle loppemarkedene. Jeg har ikke fått kommet meg på noen ennå.. Men kanskje til lørdag.. kanskje.  Jeg elsker å jakte på skattene, og ja, jeg er en av de som løper inn når det åpner..  Skal legge ut bilder av mine funn når jeg har vært på loppis.

***********

I morgen er det igjen åpent i Engleboden til Ida og Rebecka. Skal se om ikke jeg får en tur dit på besøk i morgen.
Besøk bloggen til Engleboden. Det er virkelig kreative damer.


Ha en fin kveld alle sammen.
****************

Ingen kommentarer: